Sunday 28 November 2010

Bøker på ønskelista

Jeg fikler litt med ønskelista til jul, det er vel fint å få noe man ønsker seg?
Jeg har litt andre greier enn bøker også på lista, men her er iallefall (noen av)bøkene:

Historiske romaner er alltid noe jeg synes er bra lesning. Trudi Canavans priestess of the white er første bok i en ny serie for meg, men jeg har lest hennes black magician trilogy, og den er så bra at man savner personene man har lest om når boka er ferdig. Håper at age of five- trilogien er like bra.

Tom Egeland fikk mamma meg hektet på, da hun gav meg Lucifers evangelium i fjor jul.

Med Sepulchre og Labyrinth, har Kate Mosse også fått en plass på bestis-lista mi. Andre på denne lista er Laurell K. Hamilton, Kim Harrison og Stephen King, for å nevne noen tips til julegavekjøpere som synes det er kjekt å handle fra bokkilden eller libris for eksempel.

Ayaan Hirsi Ali sin bok fikk komme med på bildet fordi jeg er så nyskjerrig på hva hun har å fortelle. Jeg har lest en del avisskriverier om henne i høst, og min nyskjerrighet er vekt. En annen muslimsk kvinne, bosatt i Norge har også en bokutgivelse som jeg kunne tenkt meg lese, men jeg klarer ikke finne tak i navnet hennes. Boken handler om problematikk og konflikt med å være muslim (og muslimsk kvinne) i Oslo generelt og personlige fortellinger fra også flere enn forfatteren selv. Men som sagt; navnet og tittelen husker jeg ikke.

Følg med; jeg driver å setter sammen flere ting som kommer på ønskelista.
Posted by Picasa

1 comment:

  1. Forressten så glemte jeg her oppskriftsbøker! spansk, tapas, meze, wok, tyrkisk, baking av brød, surdeig og så videre.

    ReplyDelete