Monday 6 December 2010

ønskeliste del 4: Andre hobbysaker

Jeg fikler jo med mange saker, helst på en gang!

SØLV! Smykker har jeg masse ideer, men ikke gjort så mye i det siste. Iallefall så kunne det være fint å få teste sølvleire, Om ArtClay, kjøpes for eksempel her: finsk/svensk butikk. Andre eksempler er sølvtråd og duppedingser som feks låser og hekter. Sølvtråden bør være 1mm tykk, da jeg lager alle lenkene og øskenene selv.

GARN! jeg har eksperimentert med å hekle og strikke, denne gangen etter mønster og ikke bare funnet på det selv etterhvert som arbeidet tar form. Mest går det i ull og ullblandinger, noe mohair og kanskje litt alpaca. En skjelden gang har jeg også jobbet med bomullsgarn. Helt syntetisk har jeg ikke klart å kjøpe engang, selvom det er billig, med unntak av "eyelash" garn.

STRIKKEPINNER! Jeg har noe, men langt fra alle størrelser. De jeg mangler er rundpinner i de mindre tykkelsene, og sånne helt gigatjukke lange "spyd" nesten. Fullstendig liste er kanskje litt dumt å ramse opp nå.

No comments:

Post a Comment